top of page

כל מה שצריך לדעת על גני לוקסמבורג

בין הפארקים והגנים הרבים של פריז, גני לוקסמבורג הם ללא ספק אחד האהובים עלינו והאמת שקל להתאהב בגנים... הם מקום מרתק ויפייפה, ריאה ירוקה במרכז הבירה הצרפתית. בין השבילים תוכלו להנות מהצמחייה הירוקה, ערוגות פרחים, עשרות פסלים שנטועים בפארק, קרוסלת סוסים מיוחדת ומתקני שעשועים.


גני לוקסמבורג פריז
ארמון דה מדיצ'י בגני לוקסמבורג

קצת הסטוריה..

גני לוקסנבורג נבנו לפי בקשתה של מארי דה מדיצ'י, מלכת צרפת שהיתה נשואה למלך אנרי הרביעי. לאחר שהמלך נרצח בשנת 1606, דה מדיצ'י הזמינה את בניית הגנים וביקשה שיהיו כמו הגנים שהיו למשפחתה בפירנצה - גני בובלי המפורסמים. בקצה הפארק נמצא ארמון דה מדיצ'י. הבניה שלו החלה ב-1615 וארכה 16 שנים. בשנה האחרונה להשלמתו גורשה המלכה על ידי בנה לואי ה-13 לאחר שניסתה למרוד בו. מספר בני מלוכה ודוכסים גרו בארמון לאורך מאות השנים, האחרון שבהם לואי ה-18 שגורש מהארמון בזמן המהפכה הצרפתית. לאחר שהארמוון עבר לשליטת המהפכנים הוא הפך לבית כלא לאסירים פוליטים (כמו מבנים רבים ברחבי פריז) ובזמן הקמת הרפובליקה, הארמון בצעד סמבולי לא פחות מפרקטי, הפך למושבו של הסנאט. היום הסנאט הוא מקור לבדיחות אצל הפריזאים (שלא פעם רואים את הסנטורים שלהם נרדמים בשידור חי בדיוני הסנאט) אבל בדיחות בצד, זהו מבנה מרשים ויפהפה שמאד מומלץ להכיר.


מה אפשר לעשות בגנים?

כל כך הרבה!

קודם כל לטייל בין השבילים והערוגות ולנסות למצוא את הרפליקה של פסל החירות שמסתתר בגן. אפשר לרכוש עוגות, מאפים, כריכים ופשטידות אצל מיטב הבולנז'רי והפטיסרי הקרובים ולערוך פיקניק בגן. פייר ארמה נמצא לא רחוק, וכך גם סדהארו אוקי המצויין.

יש מגרשי משחקים של כדורסל ופטנקה, מתקני שעשועים וקרוסלת סוסים מקסימה וברחבי הגנים תוכלו למצוא שולחנות של שחמט ודמקה.

אפשר להשכיר סירות מפרש קטנות בעלות של כ-6 יורו לחצי שעה ולהשיט אותן בברריכה הגדולה במרכז הפארק. בסופי שבוע, שבת-ראשון, ולפעמים גם באמצע שבוע ישנן הופעות מוסיקה שפתוחות לקהל בפרגולה היפה שנקראת "הקיוסק המוסיקלי". להקות של ג'אז, רוק, פולקלור או מוסיקה קלאסית ינעימו את זמנכם בפארק. את לוח ההופעות והשעות ניתן למצוא בקישור הזה.



מה לא לפספס?

קל מאד לפספס את מזרקת מארי די מדיצ'י, שכן היא נמצאת בשביל צדדי בצידו המזרחי של הארמון. זוהי מזרקה יפייפיה מעוטרת בפסלים ופרחים. בחלק הדרומי של הגנים נמצא פרדס עם מאות עצי פרי וכוורת דבורים ליצור דבש שפועלת כבר למעלה מ-150 שנים.

גני לוקסמבורג פריז
מזרקת די מדיצ'י בגני לוקסמבורג

מתי להגיע?

לכל עונה בשנה יש את הייחודיות שלה ונהדר לבקר בעונות שונות ולראות את השינוי בגנים. בעונת הסתיו (אוקטובר-נובמבר) הפארק נצבע בצבעי שלכת כתומים-אדומים וזהו מראה מרהיב. בעונת האביב-קיץ תוכלו להנות מארוגות הפרחים הצבעוניות והמדשאות הירוקות.

הגנים פתוחים לקהל הרחב והכניסה היא ללא עלות. שעות הפתיחה משתנות לפי החודשים, אך בעקרון הגנים פתוחים משעות הבוקר המוקדמות ועד שעה לפני השקיעה. תוכלו להעזר בתרשימים המצורפים:



אחרי הסיבוב בגנים תוכלו לצאת לכיוון הרובע הלטיני. ממש לא רחוק מהכניסה המזרחית נמצא בוטיק השוקולד של פרנק קסטנר (Franck Kestener) שזכה בתואר MOF. אתם חייבים לעצמכם ביקור קצרצר בחנות. השוקולד מעולה אבל המקרונים הם משהו!


הפטיסרי של פרנק קסטנר ליד גני לוקסמבורג


bottom of page